Έπειτα από το απροσδόκητο φινάλε του πρώτου inFamous ήταν πασιφανές ότι το sequel ήταν αναπόφευκτο, καθιστώντας το δεύτερο μέρος ως απαραίτητο ώστε να δοθεί ένα κλείσιμο στη νέα τροπή που έπαιρνε το σενάριο. Tο πλήρωμα του χρόνου ήρθε, λοιπόν, για την επιστροφή του Cole MacGrath, σε έναν ακόμα open-world τίτλο που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην απολαυστική αίσθηση της άμεσης και εύκολης μετακίνησής μας και στις τρεις διαστάσεις με την –ολοένα και πιο δημοφιλή- μέθοδο του parkour, αψηφώντας βέβαια ορισμένους νόμους της φυσικής.
Αναμφίβολα, η πρώτη προσπάθεια της Sucker Punch στο είδος των open-world τίτλων κινούταν σε υψηλά ποιοτικά επίπεδα, δίνοντας στον παίκτη πλήρη ελευθερία κινήσεων αλλά και ενδιαφέρουσες δυνάμεις.
Επίσης, σημαντικό επίτευγμα της αμερικάνικης εταιρίας ήταν η εκ του μηδενός δημιουργία ενός νέου υπερ-ήρωα στο πρόσωπο του Cole MacGrath, ο οποίος –χωρίς να αποτελεί απομίμηση κάποιου ήρωα της DC ή της Marvel- κατάφερε να έχει ισχυρή και ξεχωριστή προσωπικότητα. Βέβαια, προβλήματα υπήρχαν σε αυτήν την πρώτη περιπέτεια του Cole, κυρίως αναφορικά με την έντονη επανάληψη των αποστολών, που κατάφερναν να κουράζουν μετά από ένα σημείο. Αλλά ας δούμε καλύτερα εάν το sequel φέρνει τις απαραίτητες βελτιώσεις και διορθώσεις, ώστε να πειστούμε για την εκ νέου ενασχόληση με τις περιπέτειες του Cole.Αναμφίβολα, η πρώτη προσπάθεια της Sucker Punch στο είδος των open-world τίτλων κινούταν σε υψηλά ποιοτικά επίπεδα, δίνοντας στον παίκτη πλήρη ελευθερία κινήσεων αλλά και ενδιαφέρουσες δυνάμεις.
Αγώνας δρόμου για την τελική αναμέτρηση

Ήδη από τα πρώτα λεπτά του τίτλου θα δούμε την παρθενική του εμφάνιση, θυμίζοντας αμυδρά την επική αρχή του God of War 2 και της μάχης με τον Κολοσσό της Ρόδου, αν και –δυστυχώς- λιγότερο εντυπωσιακή. Η πρώτη μάχη μεταξύ του Cole και του Beast θα τελειώσει άδοξα, καθώς η δύναμη του ήρωά μας δεν βρίσκεται στα επίπεδα που απαιτείται για να αντιμετωπίσει αυτόν τον ισχυρό εχθρό. Για αυτό το λόγο θα χρειαστεί να αφήσει την Empire City και να καταφύγει στην πόλη του New Marais, ώστε να αποκτήσει την απαραίτητη ισχύ.

Την πορεία του πρωταγωνιστή μας, λοιπόν, την καθορίζουμε εμείς, με τις αποφάσεις μας να κρίνουν το φινάλε του παιχνιδιού καθώς και τις δυνάμεις που θα “ξεκλειδώσουμε”, οι οποίες διαφέρουν σημαντικά ως προς το –λεγόμενο- Κάρμα που θα αποκτήσουμε από το ύφος των ενεργειών μας.

Καλώς ήρθατε στη New Marais
Νέα πόλη, λοιπόν, κάτι που συνεπάγεται νέες ευκαιρίες για την υπερ-φυσική κινητικότητα και σκαρφάλωμα του Cole. Αν και αρχικά η New Marais θα σας θυμίσει την Empire City, δε θα χρειαστεί παρά ελάχιστη εξερεύνηση για να διαπιστώσετε ότι έχει το δικό της χαρακτήρα. Θυμίζοντας κατά κάποιο τρόπο περισσότερο πόλη της Λατινικής Αμερικής παρά κάποια μητρόπολη, αποτελεί μία άκρως ενδιαφέρουσα νέα “παιδική χαρά” για ακροβατική περιήγηση.
Δυστυχώς, όμως, φαίνεται έντονα ότι δεν έγινε καμία προσπάθεια προς τη μείωση των στιγμών όπου χωρίς να το θέλουμε ο Cole μπορεί να “γαντζώνεται” ή να κινείται από μόνος του στις κοντινότερες προεξοχές. Αυτή η ευαισθησία του μηχανισμού, που ωθεί τον Cole στο να πιάνεται από την κοντινότερη επιφάνεια, ακόμα και αν έχουμε τον μοχλό στραμμένο στην αντίθετη κατεύθυνση, μας οδηγεί αρκετές φορές στους ακριβώς αντίθετους ελιγμούς από αυτούς που θέλουμε, κάτι που είναι ιδιαιτέρως εκνευριστικό, ιδίως όταν θέλουμε να ξεφύγουμε από εχθρικά πυρά. Παρόλα αυτά, η περιήγηση στην πόλη είναι περισσότερο διασκεδαστική στο sequel, κυρίως λόγω της καλύτερης δομής της πόλης, κάτι που επιτυγχάνεται περισσότερο στο δεύτερο νησί ελέω του ευφάνταστου σχεδιασμού του. Αργότερα, μέσω των αναβαθμίσεων του χαρακτήρα μας, αποκτούμε ορισμένες ικανότητες που θα βοηθήσουν σημαντικά στην ταχύτερη και διασκεδαστικότερη μετακίνησή μας.
Εξαπολύοντας τον ηλεκτρισμό
Όπως είναι φυσικό, οι δυνάμεις του Cole συνεχίζουν να περιστρέφονται γύρω από την ικανότητά του να τιθασεύει τον ηλεκτρισμό. Κατά ένα περίεργο λόγο, θα χρειαστεί να ξανά “ξεκλειδώσουμε” τις περισσότερες από τις δυνάμεις που είχαμε στο πρώτο μέρος, όπως τους ηλεκτρικούς πυραύλους ή την ασπίδα.
Κάθε χτύπημα που επιφέρουμε στους εχθρούς συνοδεύεται από δραματική αλλαγή της κάμερας ενώ –παρότι ολιγάριθμες- οι τελειωτικές κινήσεις που μπορούμε να εκτελέσουμε, συνοδευόμενες από το κατάλληλο slow motion, δύσκολα θα φτάσουν στο σημείο να γίνουν κουραστικές. Τέλος, όσον αφορά στις ειδικές δυνάμεις του Cole, κατά τα μέσα του τίτλου εμπλουτίζονται σημαντικά και απρόσμενα, κάτι που θα αφήσουμε να το ανακαλύψετε μόνοι σας.

Αποστολές, αποστολές και… μάλλον ατελείωτες αποστολές
Το μεγάλο πρόβλημα της μονοτονίας των αποστολών, που έπληττε σοβαρά τη μεγάλη διάρκεια του πρώτου inFamous, φαίνεται πως η Sucker Punch το έλαβε σοβαρά υπόψη της, εξαλείφοντάς το σε σημαντικό βαθμό. Βέβαια, ορισμένες αποστολές επαναλαμβάνονται, αλλά –ευτυχώς- σε πολύ μικρή συχνότητα. Ως επί το πλείστον βρισκόμαστε μπροστά σε νέους στόχους, ενώ ακόμα και όταν κληθούμε, για πολλοστή φορά, απλώς να εξοντώσουμε εχθρούς, οι συνιστώσες και η δομή της δράσης αλλάζουν αρκετά ώστε να μη φαίνεται ότι επαναλαμβάνουμε κάποια προηγούμενη αποστολή.
Οι τύποι των εχθρών έχουν αυξηθεί σημαντικά και, πλέον, δεν περιορίζονται σε μονάδες με πυροβόλα όπλα και χειροβομβίδες. Οι ορδές των μεταλλαγμένων θα έρχονται κατευθείαν κατά πάνω μας, οδηγώντας στην εκτενή και εντυπωσιακή χρήση του Amp, ενώ αργότερα θα δούμε τύπους εχθρών με έντονη κινητικότητα, που καταφέρνουν να δημιουργήσουν ακόμα πιο έντονα πεδία μαχών και στις τρεις διαστάσεις.

Όσοι θέλετε να ασχοληθείτε με το προαναφερθέν mode, το οποίο επιτρέπει τη δημιουργία αποστολής σε οποιοδήποτε σημείο του χάρτη, σίγουρα θα αναλώσετε πολλές ώρες ώστε να κατανοήσετε πλήρως τους τρόπους λειτουργίας του. Εντούτοις, είμαστε σίγουροι ότι μετά την κυκλοφορία του τίτλου θα δούμε πληθώρα αξιόλογων αποστολών από επίδοξους ερασιτέχνες δημιουργούς. Είμαστε σίγουροι πως, ως ένα άλλο Little Big Planet, τα συγκεκριμένα “εργαλεία” θα εκτείνουν κατά πολύ τη διάρκεια του τίτλου, ωθώντας μας στις συχνές επισκέψεις της New Marais ώστε να εντοπίσουμε νέες πρωτότυπες αποστολές.
Τεχνικός τομέας και τελικά συμπεράσματα
Στα του οπτικού τομέα υπάρχει εμφανής βελτίωση σε σχέση με το πρώτο μέρος. Η λεπτομέρεια στα περιβάλλοντα είναι μεγαλύτερη, όπως και στα μοντέλα των χαρακτήρων, ενώ και εικαστικά η New Marais καταφέρνει να έχει τη δική της προσωπικότητα ως πόλη. Αν και δε γίνεται, όπως είναι λογικό, να προκαλέσουμε καταστροφές σε κτήρια, έχει δοθεί μεγαλύτερη προσοχή ώστε να φαίνεται ότι οι δυνάμεις αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον, καθώς υπάρχει μεγαλύτερος αριθμός αντικειμένων που ανταποκρίνονται σε εκρήξεις.Δυστυχώς, στον ηχητικό τομέα τα πράγματα δεν είναι τόσο ξεκάθαρα. Τα μουσικά θέματα που ακούμε δένουν απόλυτα με τις καταστάσεις ενώ και οι ηθοποιοί κάνουν πολύ καλή δουλειά. Από την άλλη μεριά, οι περιβαλλοντικοί ήχοι είναι απίστευτα φτωχοί. Σε σημεία όπου πλέον δεν ακούγεται καθόλου η μουσική, μπορεί να βρισκόμαστε στο κέντρο της πόλης, με αυτοκίνητα και κόσμο τριγύρω μας μέσα στην –πραγματικά- απόλυτη ησυχία, την οποία μπορεί να “σπάει” κάποιος μεμονωμένος ήχος μηχανής αυτοκινήτου ή κάποια μοναχική ατάκα περαστικού.

Θετικά
- Μεγαλύτερη ποικιλία αποστολών από το πρώτο inFamous
- Ενδιαφέρoν σενάριο
- Η χρήση των δυνάμεων του Cole συνεχίζει να είναι απολαυστική
- Βελτιωμένος οπτικός τομέας
- Η εντυπωσιακή προσθήκη της δυνατότητας δημιουργίας επιπέδων
Αρνητικά
- Τα προβλήματα στο σύστημα του parkour παραμένουν χωρίς καμία βελτίωση
- Απελπιστική απουσία περιβαλλοντικών ήχων
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου