Το Portal 2 είναι το απ'ευθείας sequel του πρώτου Portal, το οποίο κυκλοφόρησε το 2007 ως μέρος του The Orange Box και από τότε είναι διαθέσιμο μέσω της υπηρεσίας του Steam. Δεν θα ξαναμιλήσουμε εδώ για την ποιότητα και την σημασία του, γιατί αφενός έχουμε σίγουρα καταντήσει κουραστικοί και αφετέρου, αν δεν το έχετε παίξει ακόμη, κακό του κεφαλιού σας. Σε κάθε περίπτωση, η συνέχεια του Portal είναι εδώ, καθώς οι εγκαταστάσεις της Aperture Laboratories δεν έχουν τελειώσει ακόμη μαζί μας.
“For science. Υou monster.”
Είναι δύσκολο να μιλήσουμε εκτενώς για το σενάριο του Portal 2 χωρίς να σας γεμίσουμε spoilers, καθώς από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα του παιχνιδιού αναδεικνύεται η μεγαλειώδης ικανότητα της Valve να αφηγείται τις ιστορίες της κάνοντάς τις μέρος του gameplay. Η ηρωίδα του πρώτου Portal, γνωστή μόνο ως Chell, είναι ακόμη αιχμάλωτη της εγκατάστασης του Enrichment Center της Aperture, ακόμη και αφού κατάφερε να σκοτώσει την παρανοϊκή A.I. GLaDOS, η οποία τρελάθηκε και εξολόθρευσε όλο το ανθρώπινο προσωπικό του κέντρου με μια θανάσιμη νευροτοξίνη.


Χτίζοντας το μέλλον, τεστ με το τεστ
Όπως και στο πρώτο Portal, τα υπόλοιπα εργαλεία του παιχνιδιού εισάγονται σιγά-σιγά, με το καθένα να εμφανίζεται όταν ο παίκτης έχει πρώτα συνηθίσει τη χρήση του προηγούμενου – επιτρέποντας, αργότερα, την παρουσία πολλών από αυτά σε μία δοκιμασία και το συνδυασμό τους για την ολοκλήρωσή της. Κι ευτυχώς, μιας και στο Portal 2 υπάρχουν πολύ περισσότερα εργαλεία στη διάθεσή μας.
Ευπρόσδεκτη προσθήκη, εν τω μεταξύ, είναι η δυνατότητα να βλέπουμε το περίγραμμα των portals που έχουμε τοποθετήσει, ακόμη και μέσα από τους τοίχους του σκηνικού, με τρόπο παρόμοιο με αυτόν που βλέπαμε τα περιγράμματα των συντρόφων μας στο Left 4 Dead.
Εμείς και η Φυσική
Η ανησυχία μας ήταν ότι με όλα αυτά τα νέα στοιχεία, το γοητευτικά και απλό gameplay του Portal θα γινόταν ενδεχομένως περιττά πολύπλοκο. Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε ότι αυτό δεν ισχύει. Όλα τα νέα στοιχεία είναι άψογα προσαρμοσμένα στη λογική των physics-based puzzles του κόσμου του παιχνιδιού και συνδυάζονται ιδανικά με το βασικό μηχανισμό των portals, για να δημιουργήσουν πολύπλοκα, αλλά όχι δύσκολα, puzzles. Πραγματικά, δύσκολα θα κολλήσει κανείς σε κάποιον από τους γρίφους του Portal 2, καθώς όλοι τους βασίζονται στη χρήση των εργαλείων που έχουμε στη διάθεσή μας και απαιτούν απλώς την καλή παρατήρηση του χώρου γύρω μας. Το ιδιοφυές level design που χαρακτήριζε και το πρώτο Portal εγγυάται ότι η λύση της δοκιμασίας προκύπτει από την προσεκτική μελέτη του επιπέδου και όχι με συνεχές trial-and-error.Τα έξτρα εργαλεία και ο χρόνος που χρειάζεται για την εκμάθησή τους συνεπάγονται και μεγαλύτερη διάρκεια του Portal 2. Το single player του παιχνιδιού είναι σίγουρα διπλάσιο και παραπάνω σε διάρκεια από αυτό του πρώτου – μάλιστα, περίπου στο χρονικό σημείο όπου τελείωνε το Portal, το Portal 2 μας βάζει σε μια αναμέτρηση που μοιάζει πραγματικά με φινάλε, μόνο και μόνο για να ανακαλύψουμε ότι το σκηνικό αλλάζει ριζικά και μας δίνει μια εντελώς νέα ματιά στην εγκατάσταση της Aperture.

Σε φάσεις, η μόνη λέξη που μπορούμε να σκεφτούμε για την κλίμακα που υπονοείται είναι “μεγαλείο”, άσχετα αν κάθε φορά μπορούμε να δούμε μόνο τμήμα των χώρων γύρω μας. Η μόνη γκρίνια που μπορούμε να σκεφτούμε είναι ότι η Source δείχνει πλέον επικίνδυνα την ηλικία της σαν μηχανή, παρόλο που είναι ενισχυμένη με νέα εφέ φωτός και υπέροχα textures. Και τελικά δεν έχει και πολλή σημασία, καθώς το εικαστικό κομμάτι του παιχνιδιού είναι πραγματικά άψογο και προσαρμοσμένο πλήρως στα δυνατά σημεία της Source.

Εξίσου πολύ καλός είναι και ο J.K. Simmons ως Cave Johnson, ή αλλιώς ο ιδρυτής της Aperture και υπεύθυνος για τα περισσότερα από τα πράγματα που βλέπουμε γύρω μας στο παιχνίδι. Είναι από εκείνα τα στοιχεία στα οποία πολλές φορές και developers και gamers δεν δίνουν σημασία, αλλά που όταν φροντίζονται από δημιουργούς που αναγνωρίζουν τη σημασία τους, το αποτέλεσμα είναι σκέτη μαγεία.
Ομαδικό project: co-op

Το gameplay είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες του συνεργατικού παιχνιδιού, καθώς οι παίκτες μπορούν να αφήνουν σημάδια ο ένας στον άλλο, ώστε να προτείνουν πού μπορεί να μπει ένα portal, ενώ παράλληλα κάνουν χειρονομίες και χαιρετισμούς μεταξύ τους, συμπεριλαμβανομένης και της διάσημης πλέον αγκαλιάς, που δίνουν ξεχωριστό χαρακτήρα και προσωπικότητα στους ρομποτικούς πρωταγωνιστές.
Πριν ολοκληρώσουμε, πρέπει να αναφέρουμε ότι, ενώ οι τρεις εκδόσεις του παιχνιδιού (PC, Xbox 360, PS3) είναι ουσιαστικά πανομοιότυπες, η έκδοση για Xbox 360 είναι αυτή που τελικά υστερεί: η έκδοση για PS3 χρησιμοποιεί την τεχνολογία του Steam, όχι μόνο συγχρονίζοντας το λογαριασμό του παίκτη στο PSN με αυτόν του Steam και τα σχετικά trophies με τα Steam achievements, αλλά επιτρέποντας στους χρήστες PS3 να σώζουν την πρόοδό τους στο Steamcloud ώστε να μπορούν να συνεχίσουν το παιχνίδι τους από όποιο PS3 θέλουν, και το πιο σημαντικό, να παίζουν co-op με χρήστες PC και Mac. Συν τοις άλλοις, η έκδοση για PS3 περιλαμβάνει στο κουτί έναν κωδικό για κατέβασμα του παιχνιδιού στο PC μέσω Steam, δηλαδή δύο εκδόσεις του Portal 2 σε μία.
Η πλατφόρμα του Steam θα επιτρέψει, επίσης, σύμφωνα με τους developers, για σχεδόν ταυτόχρονα updates του παιχνιδιού σε PC και PS3. Το 360 είναι, δυστυχώς, ο χαμένος της υπόθεσης από αυτή την άποψη, αλλά επαναλαμβάνουμε ότι κατά τα άλλα, το παιχνίδι είναι πανομοιότυπο με τις άλλες δύο εκδόσεις.
Η Aperture σας ευχαριστεί για τη συνεργασία σας
Το Portal 2 είναι ένα πραγματικά άψογο παιχνίδι, με εκείνη τη σχεδόν μαγική συνταγή που έχει η Valve να συνδυάζει διασκεδαστικό gameplay με φανταστική αφήγηση. Μόνο παράπονο που μπορεί να εκφράσει κάποιος είναι ότι το Portal δεν χρειαζόταν πραγματικά sequel, τόσο αυτόνομη και πλήρης εμπειρία ήταν. Από την στιγμή που το απέκτησε, όμως, το sequel όφειλε να είναι πιστό στο πνεύμα του original, αλλά επεκτείνοντας την πρόκλησή του και την ιστορία του.
Και κάτι τελευταίο: ξεχάστε οτιδήποτε σχετικό με τούρτες και λοιπά ζαχαρωτά...
Θετικά
- Πανέξυπνη επέκταση των ιδεών του πρώτου Portal, που προσθέτουν ποικιλία στο gameplay χωρίς να θυσιάζουν την ιδιοφυή απλότητά του
- Ιδιοφυής σχεδιασμός των επιπέδων
- Κοφτερό και έξυπνο χιούμορ και άψογο γράψιμο
- Καταπληκτικό voice-acting από παλιούς και νέους πρωταγωνιστές
- Ατμοσφαιρικά και ποικίλα περιβάλλοντα
- Έξυπνο και λειτουργικό co-op
Αρνητικά
- Η Source έχει αρχίσει να παλιώνει σαν μηχανή γραφικών
- Η έκδοση για Xbox 360 στερείται την συνδεσιμότητα με Steam που ενώνει τις δύο ανταγωνιστικές της πλατφόρμες
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου